Pakkelevering med GLS

Hurtigt og pålideligt – sådan vil du gerne modtage din pakke. Og det er præcis sådan, GLS ønsker at levere pakker på vegne af afsenderne.

I dag leverer GLS de fleste pakker til private modtagere via sine PakkeShops i Danmark. Levering af pakker til en GLS PakkeShop er en integreret del af bestillingsprocessen i mange webshops. Når du køber varer, kan du angive en af de mere end 1.400 GLS PakkeShops som leveringsadresse.

Dermed kan du vælge en PakkeShop i nærheden af din arbejdsplads eller der, hvor du handler ind.

Levering af pakker på din adresse

I visse tilfælde beder afsenderne GLS om at levere pakker til privatkunder på deres privatadresse. Da GLS leverer pakker i tidsrummet 7-16, er de fleste på arbejde og derfor ikke i stand til at kvittere for modtagelse.

Hvis du som modtager ikke er hjemme, når GLS leverer din pakke, kører chaufføren den til en PakkeShop i nærheden. Han efterlader et kort med pakkens nummer, navn og adresse, hvor du kan hente pakken. Hvis vi har din mailadresse og dit mobilnummer, så sender vi også information om PakkeShop her.

Du kan hente din pakke allerede samme dag efter kl. 16.00 eller inden for de næste 10 hverdage. Når pakken er i en GLS PakkeShop, betragter GLS pakken som “leveret”.

Hvis du ikke henter din pakke inden 10 hverdage, returnerer vi den til afsender.

Engangsfuldmagt

Du har også mulighed for at udstede en engangsfuldmagt til chaufføren, så han kan levere pakken på et nærmere angivet sted.

Mere om omdirigering af pakken

Mere om engangsfuldmagt

Pakkelevering og transporttider

GLS leverer pakker mandag til fredag – i Danmark typisk den følgende hverdag. Denne leveringstid er dog ikke garanteret. Vi sender pakker med vejtransport, så bl.a. trafikpropper kan medføre forsinkelser.